*** Haus der Kulturen der Welt: Forum1 Archive *** ----------------------------------------------------------------------- [Date]: Wed, 27 Oct 1999 19:33:01 +0100 [From]: K.Eichelkraut-G.Weber [To]: forum1 [Subject]: La Llorona To all the latinos in the Forum: Hello everybody: Does anyone know La LLorona' legend? If it is so, I would like to hear your personal version. I'm interested in the relation between the legend and our culture and the role of women in it, subjects I'm dealing with in my paintings. Living far from Latinamerica (in Nepal) I have few chances to get in contact with related information, so I thought that maybe through the forum it would be posible. Many thanks. A todos los latinos del foro: Hola a todos! Alguno conoce la leyenda de la Llorona ? Si es as’, podr’an enviarme la versi—n que conocen? Estoy interesada sobre todo en las versiones personales, lo que cada quien recuerda de la historia. La leyenda me interesa por su relacion con nuestra cultura y el papel de la mujer en ella,temas que estoy trabajando en mis cuadros. Como actualmente estoy viviendo lejos de Latinoamerica (en Nepal) no tengo muchos contactos ni manera de informarme, as’ que se me ocurri— que por medio del foro ser’a tal vez posible. Muchas gracias! Karin Eichelkraut