*** Haus der Kulturen der Welt: Forum1 Archive *** ----------------------------------------------------------------------- [Date]: Mon, 18 Oct 1999 08:57:31 PDT [From]: "Raul Ferrera-Balanquet" [To]: forum1@hkw.kbx.de [Subject]: Democracy Hector and Daniel: Amigos, I find amazing how my comment has trigered your comments. And I happy. When I was refering to "the democracy above the democracies," I was employing my ironical Latino discourse. I hope that you realized that my point was to focus in the way that the US' academic world uses the "minority professors" and fire them. It was a reference to Humberto's case and how being a person of color is a political position in the "first world" and because of that you can be expelled from the university's jobs. Friends, me asombra como mis comentarios han originado respuestas. Cuando hablaba de los Estados Unidos como democracia sobre las democracias" estaba usando una voz ironica, propia de los Latinos. Espero que se hayan dado cuenta que yo estaba tranto de enfocar la forma en las universidades norteamericana expulsan a los profesorers minoritarios de sus puesto. Era una referencia al caso de Humberto y a como en el primer mundo se una persona de "color" es una posici—n political y que por esos puedes ser expulsado de los puestos academicos en las universidades gringas. Raul Ferrera-Balanquet, MFA Interdisciplinary Artist and Scholar ferrera98@hotmail.com http://www.artswire.org/krosrods/curriculum/index.html